Laatste verslag uit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Sharlon Welleweerd - WaarBenJij.nu Laatste verslag uit Zuid-Afrika - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Sharlon Welleweerd - WaarBenJij.nu

Laatste verslag uit Zuid-Afrika

Blijf op de hoogte en volg Sharlon

22 Januari 2013 | Zuid-Afrika, Cato Ridge

Op de valreep toch nog een klein verhaal!

Veel dingen beleefd vanaf het laatste verhaal. Oud en Nieuw gevierd in Durban aan het strand (ja, met vuurwerk!) Projecten met een goed gevoel afgerond. Lekker op vakantie geweest. Nederlands gekookt voor de kinderen (hutspot). Een knallend afscheidsfeest gehad. En ohja, ik heb tussendoor ook nog gewerkt.

Oud en Nieuw in Durban was een hele nieuwe ervaring. Lekker aan het strand en met warme tempraturen. Ik had ook niet echt het gevoel dat het oud en nieuw was. Pas toen al het vuurwerk begon! Normaal zijn de afrikanen altijd een uurtje te laat, maar nu waren ze zelfs 10 minuten te vroeg met aftellen begonnen. Ach, wat is tijd? Wij hebben onze eigen tijd aangehouden en geproost op een mooi jaar met veel nieuwe uitdagingen en leuke ervaringen. De Nieuwjaarsduik was kouder dan verwacht, maar vast niet zo koud als in Nederland, dus ik heb dit jaar niets te klagen gehad!

We hebben de projecten afgerond. Niet vragen hoe het gegaan is. Laten we zeggen dat we vaak opzoek waren naar de usb-stick met belangrijke documenten erop en dat de honden vaak beschuldigd waren dat zij de usb-stick opgegeten hadden. Maar we hebben de papieren binnen en de projecten overgedragen aan de vrijwilligers.

Vakantie was super! Ik ben met 3 andere meiden naar Kaapstad gevlogen en na een aantal dagen de toerist uitgehangen te hebben, hebben we de auto opgehaald en zijn we rijdend terug gegaan naar Durban. In Kaapstad hebben we uiteraard de Tafelberg beklommen, Robbeneiland en Kaap van Goede Hoop bekeken en gezwommen met de pinguïns aan het Boulders beach. Ook hebben Melanie en ik iets nieuws geprobeerd te eten: krokodil, struisvogel, gembok, botok en nog zo’n wild beestje. Krokodil is niet echt aan te raden, je moet gokken wat je kunt eten en niet. Levert dan wel weer mooie gezichten op als je iets eet waarvan je denkt dat je het niet kunt eten. Maar de rest was ontzettend lekker!
Onderweg ook veel moois gezien. Grotten die eeuwen oud zijn, bergen, watervallen, bergen, witte stranden met blauwe zee en nog eens bergen.
De beesten mochten ook niet onderbreken aan deze vakantie. Tijdens de safari olifanten, leeuwen, buffels, bokjes, zebra’s, vosjes, schildpadden, wilde zwijnen, vogels en allerlei andere kleine beestjes gezien. We hebben ook de auto nog even ingewisseld voor een struisvogel en daar een ritje op gemaakt.
Op het eind zijn we nog even goed gaan zandhappen. We zijn gaan sandboarden (dat is op een plank staan en dan van de duin naar beneden). Ik mocht eerst en zag natuurlijk de gevaren niet en ging als een onwijze naar beneden. Ik heb nu wel het record snelheidsduivel op mijn naam staan!

De hutspot werd niet heel enthousiast ontvangen door een aantal kinderen. We zijn om 3u al begonnen met aardappelen schillen, wortelen schoonmaken en uien in stukjes snijden. Als ik eraan terug denk krijg ik nog weer de tranen in mijn ogen van de uien. Daar stond iedereen dan, huilend boven het eten. Om half 6 was alles klaar en konden we 60 borden klaarmaken en opscheppen. Gelukkig hadden we ijs na voor diegene die het niet lekker vonden en popcorn tijdens de film.

Als afsluiter voor de vrijwilligers en werkers hadden we een feestje georganiseerd. Was erg gezellig en we hebben ons allemaal erg braaf gedragen, hahah.
Op het eind nog een lekkere frisse duik in het zwembad genomen (wat hier natuurlijk prima kan met deze temperaturen, mhuahah).

Nu de laatste dagen alles afronden en dagje Dubai voorbereiden.

Tot snel! X

• 22 Januari 2013 - 08:22

Mam:

Zo snelheids maniak toch op de valreep weer een mooi verhaal. Nog een paar dagen genieten van het lekkere weer in Z-A en dan weer terug in het oh zo koude Nederland.

Dikke knuffel,
    Liefs mam

• 22 Januari 2013 - 08:41

Madelon:

geniet er nog even van! liefs

• 22 Januari 2013 - 08:52

Steffie:

Wil je zo'n struisvogeltje meenemen? Lijkt me wel mooi vervoer naar Hardenberg. :D Geniet er nog maar ff van :D en dan zie ik jou gelukkig snel :D

Xx

• 22 Januari 2013 - 10:05

Mirelle:

Jeeeeeeejjjj!!! She is coming back riellie soen!!

;)

Geniet ervan meiske, ik ben al aan het aftellen!

XX

• 22 Januari 2013 - 10:18

Jannie:

dit is wel een heel mooi verhaal ook hier word afgevinkt duurt nu nog maar een paar dagen maar geniet er nog maar even lekker van ik droom al van je thuiskomst

• 22 Januari 2013 - 10:43

Elianne:

Hey Sharlon,

Geniet van de laatste dagen daar, maar dat komt vast goed!
    Tot zaterdag!

Gr. Elianne

• 22 Januari 2013 - 11:00

Leonora:

Nog zo'n leuk verhaal om het "af te sluiten" Fijn dat je zo'n geode tijd hebt gehad.
    Bereid je voor op een temperatuur schok, hier ligt sneeuw en het vriest. Ik weet wat het is dus hou bij het inpakken van je koffer er rekening mee dat je er een trui uit kunt halen :-)
    Tot snel, knuffel.

• 22 Januari 2013 - 14:53

Simone Buitenhuis:

Klinkt allemaal super Sharlon,
    geniet van de laatste dagen, succes met het afscheid en have fun in Dubai!
    X Simone