Weer twee weken vol verhalen! - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Sharlon Welleweerd - WaarBenJij.nu Weer twee weken vol verhalen! - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Sharlon Welleweerd - WaarBenJij.nu

Weer twee weken vol verhalen!

Blijf op de hoogte en volg Sharlon

20 Oktober 2012 | Zuid-Afrika, Cato Ridge

Mélanie en ik hebben in de ochtend aapjes gezien in onze achtertuin!!! Ik was aan het slot aan het rammen ( we hebben, als je van binnen komt, eerst een houten deur en daarna een deur met tralies) en ik was dus bezig met de traliesdeur totdat Mélanie schreeuwde: KIJK DAAR!! APEN! Ik dacht eerst dat het wasberen waren (In Afrika?!) omdat ze grijs waren. Maar het waren toch echt apen. 4 stuks, in de bomen van onze achtertuin!

Ik heb ook een poging gedaan om de voetbalkleren te geven. Maar de meeste oudere kinderen zijn nu naar kostscholen toe en komen pas in December weer. Ik heb al wel de blauwe shirtjes met broekjes kunnen geven aan de wat kleinere kinderen. Die waren er erg blij mee en wilden er al fanatiek mee gaan rondlopen, helaas was het huiswerktijd en moesten ze zich omkleden!
De volgende keer met een wedstrijd dan maak ik er een mooiere foto van (hopelijk dan ook met meer zon!!!) Heel soepel loopt het geregel allemaal niet met de voetbalkleding. Maar het is dan ook Afrika hé!

Vorige week donderdag ben ik officieel tot Head of Clinic benoemd. 1 van ons 3 verpleegkundigen werd coördinator van de kliniek omdat Sabrina (Duitse vrijwilligster) weggaat binnenkort. Door mijn Afrikaanse ervaring ben ik het geworden. Het is makkelijker met ziekenhuistripjes als je al wat ervaring hebt. Erg leuk om te doen die ziekenhuistripjes, maar al dat geregel erom heen en die papierzooi… Gelukkig is Marloes 2e Head of Clinic en kan zij mij heel goed helpen! Alleen al om de aftekenlijsten voor de kliniek te kopiëren ben ik meer dan een uur bezig geweest. Eerst lag de aftekenlijst in ons huis (Hoe komt het daaaar?!) Naar kantoor. Wachten. Vragen. Smeken om papier. Gekopieerd. Naar de kliniek. Verdorie, geen gaatjesmaker in de kliniek. Oké. Weer terug naar het kantoor. Wachten. Vragen om gaatjesmaker. Doorgestuurd. Neiging krijgen om zelf met schaar gaatjes te maken. Wachten. GAATJES GEMAAKT! Terug naar kliniek. KLAAR. Dit moet de volgende keer dus véél efficiënter!

Voor de rest zijn we vooral druk bezig met de vrijwilligersdagen en de projectdagen. Vooral de projectdagen zijn interessant omdat het nog niet gelukt is om ook daadwerkelijk een hele dag bezig te zijn met ons project. Dan weer een meeting hier, dan weer geregel daar. Maar mij hoor je niet klagen hoor. 8 uur lang achter een laptop in Afrika gaat mij toch niet lukken!
Mélanie en ik zijn ook druk bezig met plannen voor onze vakantie. Maar we gaan niet met zijn tweeën op vakantie. ONZE MAMA’S KOMEN! Super gaaf. We hebben al bijna de 2 weken vol gepland met allerlei leuke safariparken om alle dieren te spotten!

Matthijs en ik zijn een red-de-schildpadden-in-onze-vijver/zwembad-actie begonnen. Er leven 3 schildpadden in ons zwembad (nu omgetoverd tot vijver) en we halen nu alle troep eruit zodat die beestjes veel gezonder kunnen leven. Er wordt van alles uit die vijver gevist. Van lege flesjes tot glaswerk tot plastic zakken en kilo’s papier. Matthijs heeft al verschillende pogingen gedaan om bijna in de vijver te vallen. Het is wachten op het momenten dat hij er ook werkelijk in valt. (Foto’s volgen dan!) Maar we hebben het er allemaal voor over voor die leuke beestjes!

Nu nog even een serieuze vraag. We zijn druk bezig in de kliniek om daar wat meer structuur en duidelijkheid te creëren en om het wat werkbaarder te maken. Hier zijn we een aantal dingen voor nodig, maar deze dingen kosten GELD. Helaas, ook in Afrika moet je dingen gewoon kopen! Wij zitten te denken aan:
- Posters van het lichaam (zodat wij de kinderen wat kunnen uitleggen)
- Medicijnbakjes ( kinderen maken eigen medicatie klaar voor een hele week zodat zij bekend worden met de medicatie en dit later zelfstandig in kunnen nemen en zo meer kennis hebben)
- Handschoenen ( die moeten we nu écht zoeken! )
- Label maker (zo’n apparaat waarmee je labels maakt. Dit kunnen we gebruiken om meer duidelijkheid en structuur te creëren in de kliniek en alles een vaste plaats te geven)
Het zou geweldig zijn als jullie geld doneren voor deze spullen!! Ben je geïnteresseerd, mail me dan eventjes. Dan kan ik ook wat meer informatie geven!!
ELKE CENT HELPT!

Ohja, het kindje wat ik naar de tandarts had meegenomen en die nu met 2 tanden minder in zijn mond loopt heeft een duidelijk beeld van mij. Elke keer als ik hem zie dan wijst hij naar zijn mond en zegt hij: Hospital? Oops. Nee, het is nu klaar. FINISH! Wat hij niet weet is dat ik met hem over 2 weken weer heen moet om aan de andere kant 2 tanden te verwijderen. Mijn reputatie is hoog hier! Haha.

Erg leuk om de reacties onder mijn verhalen te lezen! Een teken dat jullie mijn verhalen nog steeds niet zat zijn na al die Ghanaverhalen! Leukleuk!

De foto’s laten wel een beetje op zich wachten. Maar dit komt ook omdat ik al best veel foto’s tussen de verhalen door op facebook zet!

Lekkere warme Zuid-Afrikaanse knuffel! X

  • 20 Oktober 2012 - 14:37

    Steffie:

    Super leuk! Voor die spullen, wil je daar geld voor hebben ?

  • 20 Oktober 2012 - 15:15

    Leona:

    Ik geniet echt van elk verhaal! Vind t zo leuk om lezen allemaal! Jullie mogen trots zijn op wat jullie allemaal doen!
    Dikke kus en heel veel liefs,
    Leona.

  • 20 Oktober 2012 - 15:15

    Leona:

    Ik geniet echt van elk verhaal! Vind t zo leuk om lezen allemaal! Jullie mogen trots zijn op wat jullie allemaal doen!
    Dikke kus en heel veel liefs,
    Leona.

  • 20 Oktober 2012 - 16:09

    Harry & Roely:

    Leuk verhaal Sharlon. Elke dag is zo te horen weer een belevenis.

  • 20 Oktober 2012 - 16:47

    Oma:

    wat weer een prachtig verhaal en ja laat wat meer horen wat we voor de kinderen aan een bijdrage kunnen leveren hier wil ik wel wat voor doen laat het maar weten gr vanuit hardenberg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharlon

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 1538
Totaal aantal bezoekers 48140

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 13 December 2015

Warme hart van Afrika.

20 September 2012 - 26 Januari 2013

Nog een keer!

30 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Dromen waarmaken!

Landen bezocht: