Weekendje DURBAN - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Sharlon Welleweerd - WaarBenJij.nu Weekendje DURBAN - Reisverslag uit Cato Ridge, Zuid-Afrika van Sharlon Welleweerd - WaarBenJij.nu

Weekendje DURBAN

Blijf op de hoogte en volg Sharlon

04 November 2012 | Zuid-Afrika, Cato Ridge

Na 5 weken hard werken en zwoegen mocht ik van het terrein af en weekend vieren! Nouja, zo klinkt het wel weer heel dramatisch, maar een écht écht vrij weekend heb ik nog niet gehad. Als ik dan vrij was, bleef ik braaf op GGA.

Maar off to DURBAN! We gingen in totaal met 7 meiden, 4 Nederlanders en 3 Duitsers. We hadden echt een prachtige backpackers lodge aan zee! 10 stappen zetten en je kon een duik nemen, héérlijk!
Mama, hier gaan we zeker heen aan het eind van de reis!

Weekend feitjes:
- Steffie, Doret en Jalita: onze humor tijdens het stappen wordt niet altijd gewaardeerd in Zuid-Afrika.. oops!
- Blijkbaar als je niet drinkt tijdens het stappen dan ben je een christen! Zo’n kereltje kwam op mij af en zei tegen mij: “I can see God all over you”. Ik straalde PEACE uit en happiness en geen idee wat meer. Of ik als eerste date met hem naar de kerk wilde op zondagochtend? Ander keertje?!
- Zonnebrillen binnen in een club dragen is COOL..
- Dansen is hier: met je hoofd naar je knieën en ondertussen blijven springen en springen en springen.
- In slaap vallen op het strand is niet STOER. Ik zou zo in The Little Mermaid de musical kunnen spelen als de krab! Maar ik kom zeker weten gekleurd terug! Of dit dan rood of bruin is dat is nog niet helemaal zeker..
- De surf dudes vielen eigenlijk een beetje tegen op het strand. Er was zelfs een kerel die tegen een meid zat te praten, eerst was hij een arts, toen moest hij nog een cursus doen voor arts en uiteindelijk kwam het erop neer dat hij hier gewoon een arts moest zien. JUIST.
- Last but not least: IK HEB KARAOKE GEZONGEN. Jazeker wel. In de middag zagen we het bord tegenover onze slaapplaats al pronken: Tonight Karaoke! Helaas hadden ze geen Nederlandse nummers.. Wel veel Duitse nummers en daarom hebben Kim en ik maar 99 Red Luftballon gekozen. Ja, je leest het goed. Het zijn schijnbaar rode ballonen.. Ik moet naar alle eerlijkheid bekennen dat de stukken die wij wél gezongen hebben behoorlijk goed klonken. Helaas was er geen scout aanwezig en kunnen we geen carrière beginnen in Zuid-Afrika.

Ik weet, ik weet! Ik mag het niet vergelijken, maar toen ik in een te krap busje met teveel mensen op weg was naar de stad, kreeg ik toch even weer dat warme, geweldige gevoel van Ghana over mij heen! Een voordeel, hier werken de radio’s (over het algemeen) wel in de busjes en hebben we grotendeels muziek kunnen luisteren onderweg.

Nog een paar nachtjes slapen en dan komen Melanie en mijn mama’s naar Zuid-Afrika opzoek naar het grote avontuur en de vele beesten.
Melanie en ik zijn druk bezig met het plannen hoe wij die 2 weken gaan invullen. We zouden zo kunnen gaan werken bij een reisbureau. Iemand nog een leuk tripje naar Zuid-Afrika?
En om het allemaal nog even wat lekkerder te maken: Ik ga met 3 andere meiden in Januari ook nog 10 dagen reizen van Cape Town naar Durban met de auto! Vliegen heen en rijdend terug! Maar die plannen zijn nog een beetje vaag en moeten nog even uitgezocht worden.

Warme knuffels vanuit Zuid-Afrika, xx

  • 04 November 2012 - 19:54

    Papa:

    Leuk verhaal Sharlon

  • 04 November 2012 - 20:07

    Susanne:

    Wat een super verhaal weer!
    This echt super om te lezen.
    Ga zo door en have fun!

    Liefs, soesn

  • 04 November 2012 - 22:36

    Marrietha:

    Hè hè, eindelijk weer wat te lezen van je.... Dikke pluim alvast voor de mama's!!! Ik heb nu al een aantal mensen gesproken die op dezelfde plek als jij bent geweest. Leuk om ook die verhalen te horen. Zo ver weg en toch een beetje dichtbij. Heel veel plezier met de mama's alvast en een super vakantie met elkaar!!! Enne uh..... Doe voorzchtig in de zon.

    Groeten uit Hardenberg van ons allemaal

  • 05 November 2012 - 06:57

    Leonora:

    Weer een leuk verhaal, ik zie het voor me. Heel veel plezier met mam als ze er eind deze week is. Tot het volgende verhaal. Groetjes van ons.

  • 05 November 2012 - 09:31

    Mirelle:

    Ha meis...

    Heerlijk om te lezen, je enthousiasme spat net zo hard van het scherm af als dat je in het echt bent ;)

    Dikke knuffel

  • 09 November 2012 - 20:29

    Oma:

    he ik dacht dat ik al had gereageerd maar er bkijkt niets op je site te staan dus bij deze ik vind dit verhaal weer super en het is bijnazover de moeders vertrekken bijna blijf schrijven want dit zijn toch bizondere verhalen dank je wel dat we dit met jou mogen delen

  • 09 November 2012 - 20:29

    Oma:

    he ik dacht dat ik al had gereageerd maar er bkijkt niets op je site te staan dus bij deze ik vind dit verhaal weer super en het is bijnazover de moeders vertrekken bijna blijf schrijven want dit zijn toch bizondere verhalen dank je wel dat we dit met jou mogen delen

  • 10 November 2012 - 14:08

    Alie Kosse:

    Hoi Sharlon,

    Now je moeder zit in t vliegtuig zag ik, dus het grote avontuur kan beginnen.
    Heel veel plezier samen, en geniet van al dat moois.
    Wij zijn in 2008 ook naar Kaapstad gevlogen, en van daaruit terug gereden naar Bloemfontein.
    Super gehad, er zijn onderweg heel veel mooie dingen te zien en doen.
    Gaan jullie ook bij B&B overnachten? Is best te doen hoor.

    Now veel plezier en de groetjes aan je ma!

  • 16 November 2012 - 17:51

    Alie Smit:

    Hoi Sharlon ,

    Mooie verslagen of verhalen maak je. Het is een hele beleving en een hele ervaring.
    Je hebt het goed naar de zin daar, volgens mij.
    Heel veel succes,dat gaat lukken,en veel plezier. Doe je moeder de groeten en wens haar ook veel plezier.
    Ze zal zich de ogen wel uitkijken denk ik.
    Groet, alle smit

  • 18 November 2012 - 11:45

    Anja Welleweerd:

    Hoi Sharlon,

    Leuk om je verhalen te lezen.
    Heel veel succes daar.
    Geniet samen met je mam, van de vakantie.
    Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sharlon

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 48141

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 13 December 2015

Warme hart van Afrika.

20 September 2012 - 26 Januari 2013

Nog een keer!

30 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Dromen waarmaken!

Landen bezocht: