Wilde avonturen... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sharlon Welleweerd - WaarBenJij.nu Wilde avonturen... - Reisverslag uit Accra, Ghana van Sharlon Welleweerd - WaarBenJij.nu

Wilde avonturen...

Door: sharlonwelleweerd

Blijf op de hoogte en volg Sharlon

11 Februari 2011 | Ghana, Accra

Héee,

Ik hoor jullie denken:
Wat een berichtjes, wat zit ze veel op het internet!
Maar ik ben elke dag om 2 uur vrij. Dus heb genoeg tijd om naar het internetcafe te gaan! (=

Er zijn veel dingen die je kunt doen in Ghana.
Leren drummen, dingen op je hoofd dragen, mooie jurken laten maken.
Wat je in ieder geval NIET moet doen in Ghana, is verdwalen!
Ik werk nu bij Free & Fair, een klein huisartsenpraktijkje met apotheek erbij. De eerste keer dat ik erheen ging, ging Hajar ( van Meet Africa ) met me mee. We gingen met taxi. Ik goed rondkijken zodat ik de dag erna zelf op de fiets er heen kon! Op de terug weg hetzelfde verhaal, goed rondkijken en herkenpunten maken.
De volgende dag ik met goede moed en een dosis lef, want het verkeer is hier moordend, ik op me fietje richting me werk. Na een half uur rondgedwaald te hebben, besloten om het dan toch maar te vragen!
Maar vraag maar eens aan een Ghanees de weg. Niemand kent Free&Fair en als je zegt pharmacy, dan kom je bij een hele andere. Uiteindelijk Hajar maar gebeld en die heeft me de goede kant opgestuurd. Dus ik alweer helemaal blij op me fietsje, ik de goede richting op. Totdat ik weer een verkeerde afslag nam, ik heb die straat wel 2x op en neer gefiets opzoek naar dat ene zijweggetje, na al heel vaak Hello tegen iedereen gezegd te hebben, was iemand zo vriendelijk om mij de weg te wijzen!
Het werk bij Free&Fair gaat..
Dit is een rustig seizoen, dus weinig te doen!

Ohja, ik heb een huisdier!
Het is een salamander ( ook al mag hem niet zo noemen van Ben, want die beesten leven in het water, ik heb een salamander! )
En ik noem hem Sallie, hij komt elke dag weer terug in me hutje, hoevaak ik hem er ook uitzet. Dus ik heb het nu maar geaccepteerd, best gezellig.
We hebben hele gesprekken 'savonds!

Mijn adres is trouwens:
J.M. Welleweerd
P.O. Box 2320
Tamale, Ghana.

Stuur aub geen rare dingen!
Want ik moet het pakketje eerst openen voordat ik het meenemen mag!
En dan mag ik gaan uitleggen waarom er een pistool in dat pakketje zit. ;)

Ik heb trouwens ook een paar foto's:
http://www.mijnalbum.nl/Album=DXTDIVXD
Ik hoop dat jullie ze kunnen zien, anders hoor ik het wel!
Ik ben niet heel erg fanatiek met de camera, maar dat komt vast wel!

Dikkekus, xx

ps. De liedjes Harry Jekkers - ik hou van mij en Jochem Meyer - dit is mijn dag vinden ze hier niet zo leuk als ik.. raar..

  • 11 Februari 2011 - 15:19

    Suus:

    Hee sharlon!

    Een leuke blog heb je geschreven!
    Ik herken ook best veel van hier in suriname, ook dat verdwalen Haha! Komt nog wel, hoe fanatiek je word met de camera!
    Heel veel plezier en succes!

    Liefs

  • 11 Februari 2011 - 15:31

    Roely:

    Het was deze week fijn om je stem even te horen. Je hebt ook een postadres opgegeven en mijn vraag is wil je dat wij naast andere kleine dingen ook een navigatie opsturen? Ha ha. Have fun.

    HVJ liefs mam

  • 11 Februari 2011 - 15:38

    Wim:

    Jammer, dan geef ik dat pistool maar aan Ben. Groeten aan Sallie...

  • 11 Februari 2011 - 16:10

    Leonora:

    Mooi verhaal, ik zie je fietsen. En gezellig zo'n beestje in huis.
    Wat een riante werktijden, ik zou dubbel jaloers kunnen worden.
    geniet er van, knuffel van ons.

    p.s. de link naar je foto's werkt niet.

  • 11 Februari 2011 - 16:38

    Madelon:

    woow gaaf die foto's
    nou krijg ik ook een wat beter beeld ervan.
    Vet ik wil ook zo'n huisdier:P
    liefs

  • 11 Februari 2011 - 16:56

    Pascal:

    Beste dutchie,

    misschien interesant voor je als je een bezoek doet aan accra. www.dutchiegoesghana.com

    gr pascal en rhoda

  • 11 Februari 2011 - 21:32

    Steffie:

    OOOH wat een schattig kindje!!!! :D vind het leuk om die foto's te zien. Geeft ook een beetje een beeld :D

    Hoop dat alles goedgaat!
    Je krijgt snel een briefje :D ( zonder pistool hoor :D )

    Xxxx

  • 11 Februari 2011 - 21:33

    Steffie:

    Doe btw de groetjes aan Sallie de Salamander :D

  • 11 Februari 2011 - 22:35

    Jannie:

    ho geweldig ik zie je al fietsen vanwaar moet ik zijn maar zoals mam zegt een navigatiesysteem met een ingebouwd pistool zie het voor me fijn om zoveel leuke dingen van je te lezen.

    ik heb de foto"s ook gezien dat geeeft een beeld hoe het daar ginds een beetje geleefd word nog veel leuke dingen doen en verhalen blijven maken xxx

  • 12 Februari 2011 - 23:05

    Tim:

    Heeee sharlonnetjee!!

    Haha wat een verhalen allemaal!! Super leuk om te lezen;)! En wat een foto's ook!!:| Hoe hou je het vol in zo'n hutje, prachtig!! Veel plezier daar:D En we spreken elkaar snel op msn/skype;)!

    Kan Sallie ook inmiddels pootjes geven??

    xx

  • 13 Februari 2011 - 20:11

    Oma Van Putten:

    Lieve Sharlon,

    Leuk dat ik je verhalen gelezen heb.
    Heel veel plezier daar.
    Groetjes en dikke kus van oma van Putten ( en de fam. Post)

  • 15 Februari 2011 - 08:42

    Jalita:

    hah:p vervanging voor ben dus... en zijn naam is................. sallie de salamander.!!
    Zie er leuk uit die foto's
    ik wacht op je volgende bericht!!

    liefs jalita

  • 16 Februari 2011 - 21:39

    Anja Wellewwe:

    Vul hier je reactie in...

  • 16 Februari 2011 - 21:45

    Anja Welleweerd:

    He leuk om je te volgen .
    Aan de fotos te zien heb je enig idee waar je nu bent .
    Veel plezier daar. Pas goed op jezelf.

  • 17 Februari 2011 - 11:01

    Simone:

    Hee Sharlon,

    Wat leuk om je verhalen te lezen en de foto's te zien!!
    Heel veel succes en plezier daar, geniet ervan.

    Xx Simone.

  • 18 Februari 2011 - 17:05

    Oma:

    zomaar even de groetjes daar aan jou het is hier koud

  • 18 Februari 2011 - 22:11

    Aranke:

    Lieve meid, wat heb je super leuk geschreven! Wat gezellig een salamander, zet je hem nog wel even uit het tentje als ik er bij moet slapen! Deltion college.... We moeten het er naar niet over hebben! Ik hoop dat we snel een keer kunnen skypen! Rustig aan doen, ik hou je in de gaten. Xx

  • 21 Februari 2011 - 13:50

    Evelien Bos:

    Hoi Sharlon
    Wat een super ervaring doe je daar op zeg. Leuk om je verhalen te lezen (tante Jannie had me de link gegeven). Heel veel plezier verder nog, geniet er lekker van. En wij blijven lezen.

    Groetjes Evelien en Jan-Hendrik

  • 23 Februari 2011 - 11:15

    Tante Herma Veenoord:

    volgens mij heb je het wel naar je zin
    veel vrije uren benut ze goed
    pas goed op je zelf
    groetjes uit veenoord
    de familie boer

  • 24 Februari 2011 - 13:46

    Steffie:

    Ga is meer foto's maken jij (A)

  • 24 Februari 2011 - 16:52

    Marrietha:

    Wat leuk om je stem vandaag even te horen. Ben je al helemaal ingeburgerd?

    Groetjes en knuffels van ons allemaal.

  • 24 Februari 2011 - 18:57

    Janneke:

    He meis!

    ik vindt geweldig om al je wilde verhalen te horen..
    zo lijkt het toch nog een beetje dat je niet mega ver van me vandaan bent :P

    fijn dat je zo enthousiast bent over alles! geniet er van meid! je hebt het verdiend!

    veeeeeeeeeeeeel liefs.
    & dikke knuffel!

    ps. je word wel erg gemist hierr!(L)

  • 24 Februari 2011 - 21:11

    Marjan:

    Hee Sharlon

    Leuk zo de verhalen te lezen en foto's te zien..doing good girl!!

  • 25 Februari 2011 - 15:17

    Dies:

    Hey Sharlon,

    wat een gave verhalen al zeg. We vinden het nog steeds jammer dat je niet meer terug komt op de meijsberg. Dylano vond het altijd errug leuk en gezellig met jullie.

    Ik zal regelmatig ff komen neuzen of er nieuwe blogs zijn.

    geniet ervan!

    liefs
    Johan, Dies & Dylano

  • 26 Februari 2011 - 20:00

    Carina Hei En Dennen:

    Ik wil je even de groetjes doen en pas goed op jezelf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Sharlon

Actief sinds 28 Dec. 2010
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 48159

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 13 December 2015

Warme hart van Afrika.

20 September 2012 - 26 Januari 2013

Nog een keer!

30 Januari 2011 - 01 Juli 2011

Dromen waarmaken!

Landen bezocht: